Kalp ve Reflü

KARDİYOLOJİK OLARAK REFLÜ NEDEN ÖNEMLİDİR?

gastroözefageal refü hastalığı midedeki asidik içeriğin mide yemek borusu arasındaki kapağın gevşekliğine bağlı, yemek borusuna doğru geri kaçması durumudur.

buna bağlı olarak mide bölgesinde başlayan orta hat boyunca boğaza kadar yayılan yanıcı vasıfta ağrı oluşturur. sıklıkla hastalarda agızda kötü tat, ağıza acı su gelmesi, düz yatar pozisyonda şikayetlerin artması gibi şikayetler oluşur.

uzun dönemde devamlı asidik madde ile temas eden boğaz ve ses tellerindeki hasara bağlı ses kısıklığı ve öksürük şikayetlerine yol açar.

kardiyolojik açıdan reflü hastalığının önemi; ortaya çıkardığı ağrının benzer şekilde kalp krizi veya kalp damar hastalıklarında da bulunmasıdır. bu nedenle bu iki hastalık birbiri ile karıştırılması mümkün durumlardır.

hastalardaki yanıcı göğüs ağrısı şikayeti değerlendirilirken mutlaka her iki hastalıkta akılda bulunmalı ve birbirleri ile karışabileceği unutulmamalıdır.

reflü hastalığı sonuçları itibari ile kalp damar hastalıkları ve kalp krizinde daha iyi seyirlidir ve hayati tehlike arz etmez, ancak yanıcı vasıftaki göğüs ağrınızı bu reflüdür diyerek önemsememek bazen telafisi mümkün olmayan sonuçlara yol açabilir. bu ayırımı hemen her zaman uzman hekimlere bırakmakta ve doktorunuzdan fikir almanızda yarar vardır.

reflü hastalarının dikkate etmesi gereken önlemler aşağıda özetlenmiştir.

YÜKSEK YASTIKTA YATIN

Yatarken vücudun üst kısmı ile başın yüksekte olmasını sağlayın. Bunun için yastık sayısını artırabilir veya yatağın baş kısmını yükseltebilirsiniz. 25-30 derece diklikte bir açıyla yatıldığında mide içeriğinin yemek borusu ve yutağa doğru yukarı kaçışı azalır.

YATMADAN ÖNCE BESİN ALMAYIN

Yatmadan 2 saat önce besin almamaya özen gösterin. Midenin içeriğini boşaltma süresi takribi olarak 2-3 saattir. Boş bir mideyle yatmak reflü olasılığını en aza indirir. Bu nedenle yemeklerden sonra bir süre yatmayın ve uzanmayın.

SİGARA ve ALKOL KULLANMAYIN

Sigara asit salgısını uyarıp mide kapakçık basıncını düşürerek reflünün artışına yol açar. Sigara ve alkol kullanmayın.

ASİTLİ İÇECEKLER İÇMEYİN

Kolalı içecekler, kahve, çikolata, yağlı, acılı, baharatlı yiyeceklerden kaçının. Asitli içecekler ve bu tür besinler, mide şikayetlerinin artmasında önemli rol oynarlar ve asit salgısını uyarıp mide kapakçık basıncını düşürerek reflünün artışına yol açarlar.

SAĞLIKLI BESLENİN

Sık ögünlerle az miktarda besin alın. Bir defada çok fazla yemek yerine, sık sık ve az miktarda yemeyi tercih edin. Fazla yemek, mide içi basıncı artırdığından geri kaçışı şiddetlendirir.

DAR KIYAFETLER GİYMEYİN

Karın bölgesini sıkan kıyafetlerden kaçınmalısınız. Kemerinizi çok sıkmamaya hatta mümkünse kemer kullanmamaya çalışın.

FAZLA KİLOLARINIZDAN KURTULUN

Düzenli spor yaparak ve dengeli beslenerek fazla kilolarınızı vermeye çalışın. Kilolu insanlarda karın iç basıncı daha yüksek olduğundan reflü yakınmaları artabilir.

yükleniyor..